امروز در این مقاله می خواهم برای اولین بار در ایران استراتژی کمپین های تبلیغاتی کلیکی دیجی کالا را نشان دهم چرا که تا قبل از این تقریبا هیچکس در این موضوع صحبتی نکرده است.

 

در ایران ۳ آژانس تبلیغاتی اینترنتی موفق داریم:

  1. صباویژن
  2. یکتانت
  3. ای نتورک

که از میان این سه آژانس، صباویژن و یکتانت توانسته اند محبوبیت بیشتری را کسب کنند اما به لحاظ تعداد ابزار و امکانات در حال حاضر یکتانت حرف اول را در ایران می زند.

 

قبل از اینکه مقاله را جلوتر ببرم اجازه بده پاسخ به یک سوال متداول بدهم که عموما کاربران همیشه می پرسند.

سوال: اگر قرار باشد از بین این ۳ آژانس فقط یکی را انتخاب کنیم کدام بهتر است؟

پاسخ: فرق چندانی ندارند اما پیشنهاد من یکتانت است.

خیلی خب برگردیم سر اصل مطلب.

استراتژی کمپین های تبلیغاتی اینترنتی دیجی کالا چیست؟

 

استراتژی کمپین های تبلیغاتی اینترنتی

 

تبلیغ هایلایت شده در تصویر بالا مربوط به دیجی کالا است.

این تبلیغ همسان Native هست.

تبلیغ همسان Native چیست؟

تبلیغی که در لا به لای محتوا سایت یا در قسمت مطالب پیشنهادی وبسایت ها قرار می گیرد همسان نامیده می شوند.

 

ویژگی قابل توجه تبلیغات همسان در تاثیرگذاری بالا و قیمت پایین شان هستند.

 

حالا اگر از این ویژگی خوب هم بد استفاده کنیم عموما نتیجه بدی می گیریم. به همین خاطر می خواهم استراتژی سودمند دیجی کالا،  دیجی استایل، مدیسه و صد ها برند دیگر را بگویم که بتوانید نتیجه سودمندی از این تبلیغات بگیرید.

 

این استراتژی فقط مختص سایت های فروشگاهی یا Ecommerce است.

دیجی کالا تنها محصولاتی را تبلیغ می دهد که این ویژگی ها را داشته باشند:

مطلبی که نباید از دست دهی:   آیا تو هم برای نوشتن شعار برند این اشتباه خجالت آور را انجام می دهی؟

 

  • تخفیف خورده باشند.
  • ارزان ترین باشند.
  • پرفروش ترین باشند.

 

اگر به این تبلیغات نگاه کنید متوجه می شوید که محصولاتی را تبلیغ میکنند که تخفیف بالایی خورده اند.

بطور مثال اگر روی تبلیغ دیجی کالا کلیک کنید به صفحه فرودی Landing Page می رود که فقط محصولات تخفیف خورده را به شما نشان می دهند.

به این صفحه فرود یا Landing Page ختم می شود.

 

پاوربانک تخفیف خورده

 

لندینگ پیجی که فقط پاوربانک های موجود و پر فروش و تخفیف خورده را نشان می دهد.

 

اگر این سوال در ذهنت است که چطور چنین صفحه ای را دیجی کالا ایجاد می کند باید پاسخ دهم خیلی ساده.

آن ها از المان های موجود در قالب استفاده می کنند و تنظیمات را روی این سه حالت می گذارند که در عکس موجود است.

 

  • دسته بندی پاوربانک
  • دسته بندی پرفروش ترین های پاوربانک
  • دسته بندی کالاهای موجود
  • دسته بندی پاوربانک های تخفیف خورده.

چرا دیجی کالا موفق تر از بقیه فروشگاه های آنلاین است؟

دیجی کالا هر روز تبلیغ می دهد و به همین دلیل میزان فروش روزانه دیجی کلا بالاتر از بقیه است.

 

همین موضوع به ظاهر ساده تعیین می کند کدام برند، برند اول می باشند و کدام برند در مقام دوم و سوم می ایستد.

شاید تا به امروز ده ها برند به مشابه دیجی کالا دیده ای حتی شاید با قیمت های بهتر و پشتیبانی لذتبخش تر اما چرا این برند از دیگر برندها موفق تر هست؟

به این دلیل که این برند تبلیغات را جدی گرفته و دائما روی آن کار می کند.

چه زمانی دیجی کالا سراغ تبلیغات بنری می رود؟

در مناسبت های خاص مانند عید نوروز یا شب یلدا یا مناسبت هایی که رقابت برندها تنگاتنگ می شود، سریعا سراغ تبلیغات بنری می رود چرا که در این حالت هر کسی که بهتر دیده شود می تواند سهم بیشتری از فروش داشته باشد.

مطلبی که نباید از دست دهی:   چطور دیوانه وار خلاقانه تیتر تبلیغات مان را بنویسیم

4.6 / 5 ( 14 امتیاز )

وحید فرد

وحید فرد

می توانم کمکت کنم تا کسب و کارت را سکه کنی و هیچگاه دغدغه فروش نداشته باشی...
دانلود رایگان

چطور محصول یا خدماتت را پرزنت کنی تا انگیزه و اشتیاق مشتری برای خرید 10 برابر شود!

چطور ارزش واقعی محصول یا خدماتت را به مشتری نشان دهی که منجر به فروش آن شود! فرم را پر کن تا برایت sms کنیم!

نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *