چند وقت پیش با همسرم شمال رفته بودیم و یک ویلای خیلی دوست داشتنی اجاره کردیم تا چند روزی لذت ببریم.

هوا نیمه ابری بود و گهگاهی باران می گرفت و سریع قطع می شد. از آنجایی که ما ساعت ۱۰.۵ شب رسیده بودیم و نمی توانستیم این هوای فوق العاده را از دست بدهیم مشغول لذت بردن از حال شدیم.

 

ساعت نزدیک ۱۲ شد و تقریبا بشدت گرسنه شده بودیم طوری که خیلی بی حال صحبت می کردیم.

اسنپ فود را چک کردم دیدم هیچ رستوران یا فست فودی باز نیست.

 

سوار ماشین شدیم و شروع کردیم به گشتن. تا ۵ کیلومتری یک رستوران باز هم پیدا نکردیم. کم کم ناامید شده بودیم تا اینکه فریاد زدم؛ این یکی باز است!

رستوران بسیار شیک بودی که داخل آن با چوب های بامبو و گل های شمدانی تزیین شده بود.

نورهای گرم و طلایی رستوران می توانست هوش از سر هر کسی ببرد.

 

نکته شگفت انگیز این رستوران این بود که نه تنها در این وقت شب باز بود بلکه کیفیت غذاهایش هم بی نظیر بود.

ساعت ۱۲ شب این رستوران فوق العاده تبدیل به یک پیشنهاد رد نشدنی شده بود.

پیشنهاد رد نشدنی یعنی پییشنهادی که مشتری بطور جنون آمیزی عاشق آن است و به هیچ عنوان نمی تواند آن را نادیده بگیرد. اجازه بده چند مثال بزنم تا پیشنهاد رد نشدنی را بهتر در کنی.

 

  • پیشنهاد رد نشدنی یعنی گرفتن پیشنهاد ازدواج از کسی که همیشه عاشقش بودی.
  • پیشنهاد رد نشدنی یعنی رستورانی که ساعت ۱۲ شب رفتیم.
  • پیشنهاد رد نشدنی یعنی اورژانس برای بیماری که حالش وخیم است.
  • پیشنهاد رد نشدنی یعنی دریافت چیزی که بشدت به آن نیاز داشتی ولی پیداش نمی کردی.
  • و…
مطلبی که نباید از دست دهی:   چطور دیوانه وار خلاقانه تیتر تبلیغات مان را بنویسیم

قوانین نوشتن یک پیشنهاد رد نشدنی

۱.بفهم واقعا مردم چه چیزی را می خواهند. اکثر اوقات چیزی را که می گویند می خواهند با چیزی که واقعا می خواهند متفاوت است.

چند وقت پیش شخصی فرم رزرو تبلیغ نویسی را تکیمل کرده بود و برایم ارسال کرده بود و می خواست پروژه تبلیغ نویسی محصولش را به ما بسپرد.

 

در زمینه موفقیت فردی کار می کرد و محصولی در این زمینه تولید کرده بود. فرد شناخته شده ای هم بود.

پرسیدم چرا می خواهی این محصول تبدیل به پرفروش ترین محصول در بازار ایران شود؟

گفت چون با دیدن این پک مردم می توانند موفق شوند و همه هدف من این است که مردم موفق شوند و فقط از این موضوع لذت می برم.

 

گفتم یک پیشنهاد بهتر برایت دارم. به جای اینکه برای نوشتن برگه فروش ۱۵ میلیون تومان به ما بدهی بهتر است محصولت را رایگان قرار دهی.

اینطوری مردم بیشتری موفق می شوند و تو هم به آرزویت می رسی.

سریع گفت اینطوری که هیچ پولی بدست نمی یارم!!!

 

گفتم پس در وهله اول هدفت سود خوب از فروش این محصول است و در وهله بعدی موفق شدن مردم! و این کاملا طبیعی است و اگر غیر از این بود باید فاتح بیزینست را می خواندی.

 

این یک نمونه خوب بود برای اینکه درک کنی:

همیشه مردم آن چیزی که می گویند با آن چیزی که در دل دارند یکسان نیست پس زمان دادن پیشنهاد رد نشدنی حواست باشد آن پیشنهادی را بدهی که در دل می خواهد.

۲. مردم عاشق خرید کردن هستند اما از اینکه کسی چیزی بهشان بفروشد متنفر هستند.

اکثر افراد اشتباهی که می کنند این است که می خواهند به زور چیزی را به کسی بفروشند.

مطلبی که نباید از دست دهی:   چطور تشخیص دهیم یک محتوا وایرال می شود؟ راز شهرت یک شبه

بارها شده که وارد وبسایتی شده باشی و در همان صفحه اول ببینی محصولاتش را چیده است و با فونت بزرگ نوشته است که یک پیشنهاد عالی! همین الان بخر بخر بخر و…

 

و به جرات می توانم بگویم این مشکل ۹8٪ سایت ها و پیج های ایرانی است. قبل از اینکه متوجه شوند واقعا بازدیدکننده یا مشتری به چه چیزی نیاز دارد سعی می کنند به او چیزی را بفروشند.

 

و چون هیچوقت این روش جواب نمی دهد سعی می کنند قیمت ها را کم کنند که این یک حماقت است.

قبل از هر چیزی سعی کن اعتماد مخاطبینت را بدست بیاوری و نکته مهم تر این است که هر کسی مخاطبت نیست!

فرمول طلایی ساخت پیشنهاد رد نشدنی

مخاطب درست + قول درست (کاری که قرار است برایشان انجام دهی) + زمان درست = پیشنهادی رد نشدنی

با این فرمول می توانی بی نهایت پیشنهاد رد نشدنی عالی بنویسی.

4.9 / 5 ( 17 امتیاز )

وحید فرد

وحید فرد

می توانم کمکت کنم تا کسب و کارت را سکه کنی و هیچگاه دغدغه فروش نداشته باشی...
دانلود رایگان

چطور محصول یا خدماتت را پرزنت کنی تا انگیزه و اشتیاق مشتری برای خرید 10 برابر شود!

چطور ارزش واقعی محصول یا خدماتت را به مشتری نشان دهی که منجر به فروش آن شود! فرم را پر کن تا برایت sms کنیم!

نظرات

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *