با وجود 45 میلیون ایرانی در اینستاگرام نمی توان قدرت اینستاگرام را در فروش محصولات نادیده گرفت.

حالا کجا تبلیغ کنیم؟

تبلیغ در پیج های میلیونی و پربازدید.

اما اگر در پیج های پربازدید اشتباه تبلیغ دهی فقط و فقط پولت را دور ریخته ای

چطور متوجه شویم که باید در کدام پیج تبلیغ دهیم تا سود خوبی کنیم؟

پاسخ ساده است باید پرسنا یا آواتار مشتری ات را قبل از هر تبلیغی بسازی. اگر بخواهم زیاد علمی اش نکنم منظور همان ظاهر مشتری و نیاز های او است.

 

برای ساخت ظاهر مشتری باید به سوالات زیر با دقت پاسخ دهی چون مهمترین سوالات در کسب و کارت خواهد بود.

  1. بزرگترین مشکل مخاطبت چیست و تو چطور با محصولت می توانی آن را حل کنی؟
  2. از چه موضوعی ناراحت است؟
  3. چه چیزی را در درون خود خیلی دوست دارد که حاضر نیست درباره ان با کسی جز دوست صمیمی خود صحبت کند؟
  4. جنیست؟
  5. چقدر درآمد دارد؟
  6. چقدر برایش مهم است تا محصول تو را بخرد؟
  7. با نخریدن محصول تو چه اتفاقات ناخوشایندی در زندگی اش می افتد؟
  8. در چه پیج های دیگری عضو است؟

اجازه بده با یک مثال این موضوع را بهتر درک کنیم.

تصور می کنم تو کمربند لاغری یا یک محصول آموزش لاغری می خواهی بفروشی. خب با این تفاسیر بیا به سوالات بالا پاسخ دهیم.

 

  • بزرگترین مشکلش این است که تا به امروز ده ها بار رژیم گرفته است یا به باشگاه بدنسازی رفته است اما نتیجه نگرفته است.
  • از اینکه در آیینه نگاه کند و یک مشت پی و چربی ببیند.
  • دوست دارد آنقدر لاغر شود که بتواند در یک دوره همی یک نیم تنه بپوشد یا شلوار جین چسبان سایز ۳۲ تن کند.
  • دختر – خانم
  • ماهی 1 تا 3 میلیون
  • مهمترین مشکل زندگی اش به یک باره حل شود ( نهایتا در چند هفته )
  • با نخریدن این محصول از خودش ناراضی تر می شود. نمی تواند دوستان جدیدی پیدا کند و طبیعتا آخرین انتخاب هر پسری است.
  • پیج های سرگرمی – لاغری – فلسفی و عاشقانه ( چون به احتمال زیاد کمی افسردگی نیز دارد )
مطلبی که نباید از دست دهی:   چطور یک پیشنهاد رد نشدنی بدهیم که کسی نتواند آن را نادیده بگیرد

 

اگر تا به اینجا با من به سوال ها پاسخ داده باشی کلی اطلاعات درباره مشتری ات داری. حالا بریم سراغ اینکه چطوری باید تبلیغ کنیم.

کمپین تبلیغاتی اینستاگرام را چطور اجرا کنیم که بیشترین سود را داشته باشد؟

قبل از اینکه راه اندازی کمپین را یاد بدهم می خواهم اشتباهاتی که در تبلیغات اینستاگرامی رایج است را بررسی کنیم.

۱۰ اشتباه وحشتناک تبلیغاتی!

  1. با دیدن این تبلیغ اصلا نمی توانی متوجه شوی که درباره چه محصولی است.
  2. هیچ دلیلی برای کلیک کردن روی تبلیغ وجود ندارد.
  3. هیچ پیشنهاد فوق العاده ای به کاربر نمی دهد
  4. کسی که به تبلیغ اهمیت ندهد به ارتباط با ما هم اهمیت نمی دهد
  5. تبلیغ فقط درباره سازنده آن است و نه درباره مردم!
  6. کلمه فروشگاه در ذهن مخاطب برابر است با از دست دادن پول
  7. تصویر قرار گرفته در تبلیغ هیچ تاثیری در تبلیغ ندارد.
  8. تنوع در اجناس هیچ مزیت رقابتی محسوب نمی شود
  9. ارسال درب منزل نیز مزیت رقابتی نیست بلکه چیزی است که همه این کار را انجام می دهند.
  10. و…

تنها کمپین هایی موفق هستند که در همان وهله اول از کاربر درخواست پول نکرده باشند

اشتباه اکثر مردم این است که چون احساس می کنند هزینه بابت تبلیغات کرده اند باید در همان روز و ساعت اول برگردد می خواهند سریع بازدید کننده را تبدیل به مشتری کنند که نمی توانند!

 

باید یک پیشنهاد عالی رایگان را تبلیغ کنید.

 

بطور مثال در ساده ترین حالت ممکن: دانلود رایگان فیلم کم کردن ۱ کیلو وزن در یک هفته فقط با خوردن این خوراکی ساده!

زمانی که کاربر خواست فیلم را دانلود کند باید وارد پیج شود و آنجا ادامه فرایند متقاعد سازی را طی کنید. اگر کاری به غیر از این انجام دهید قطعا مشتری را از دست خواهید داد.

مطلبی که نباید از دست دهی:   0 تا 100 تبلیغ نویسی از زبان یک تبلیغ نویس

با این تکنیک می توانی هزاران مخاطب را به راحتی جمع آوری کنی و در نهایت برای آن ها کمپین تبلیغاتی خودت را راه اندازی کنی.

 

بعد از دریافت فیلم رایگان اول در پیجت باید یک روز بعد یک فایل دیگری بفرستی و چیزی دیگری را به او پیشنهاد کنی تا به رایگان استفاده کند.

 

چرا؟

چون قبل از هر کاری باید اعتماد او را بدست بیاوری و این کار را با دادن چیز های با ارزش به رایگان انجام می دهی.

بهتر است در طول کمپین با مخاطبت صحبت کنی. مثلا از طریق استوری از او درخواست کنی تا نظرش یا مشکلش را درباره چیزی با تو در میان بگذارد.

قطعا این کار را می کند. طبق تجربه هر باری که مشتریانم این کار را می کنند بیش از 500 ریپلای استوری در یک روز دریافت میکنند.

قطعا پاسخ دادن به تک تک دایرکت ها در این حجم کار نشدنی است ولی میتوانی تک تک آن ها را بخوانی تا با مشکلاتشان بیشتر آشنا شوی. چرا؟

چون تنها کسی می تواند تبلیغ نویسی خوبی را انجام دهد که دقیقا با مشکلات مخاطب آشنا باشد.

بعد از اینکه تمام این کار ها را کردی می توانی در روز ۷ ام یک پست منتشر کنی و آن ها را به صفحه محصولت دعوت کنی.

اما قبل از اینکه این کار را انجام دهی باید صفحه محصولت را کلمه به کلمه تبلیغ نویسی کرده باشی چون این روز، روز سرنوشت ساز است.

اگر همه کارها را بدرستی انجام داده باشی بین ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان سود خواهی کرد.

دیدگاه خود را ثبت کنید

error: